ダ・ヴィンチ11月号に掲載されたいのり。先生と青乃下先生の対談について

ダ・ヴィンチ2024年1月号にいのり。先生と青乃下先生が『私の推しは悪役令嬢。』に関する対談が掲載されていたので、感想を紹介しようと思う。



感想

DSC_4732.JPG

ダ・ヴィンチ 2024年1月号


インタビューのページ数は少なめだったものの、『わた推し』に関するいろいろな話を知ることができるのは良かったかな。


こういった機会はよくあることではないので、貴重な機会を提供したダ・ヴィンチの編集部の方々に感謝。


物語を考える上で意識している点やこだわりだけでなく、青乃下先生が悪役令嬢について一体どのような考えを持っているかについて知ることができる。


青乃下先生が悪役令嬢に関する考え方を述べた後、いのり。先生が悪役令嬢の魅力について語っていたのも印象的。お二方の悪役令嬢に対する考え方には同感だと感じた。


悪役令嬢に限った話ではないけど、悪役に魅力を感じる時が何度もある。『FFⅦ』のセフィロスとか『ローゼンメイデン』の水銀燈、『バトルロワイアル』の桐山和雄と相馬光子、『HUNTER×HUNTER』のヒソカなど。


漫画家さんや声優さん、俳優さんの力が相まって、それぞれのキャラクターの魅力が引き出されているなと思うばかり。


悪役と聞くと、カリスマ性がある・どこかリアリストな一面がある・壮絶な過去がある・サイコパス・圧倒的に強いなどのイメージが頭によぎる。


特にカリスマ性があるかどうかとサイコパスかどうかという点は注目してしまう。もちろん、どのようなビジュアルなのかも大事だ。


クレアのビジュアルも美しさと可愛さとカッコ良さを兼ね備えている。話を追っていくと、人間味溢れる一面があるのも印象的。


運命に抗う的な言葉が対談の中で出てきたけど、『乙女ゲームの破滅フラグしかない悪役令嬢に転生してしまった…』のカタリナも破滅の運命から逃れようとしていましたね。


『スターウォーズ』でもダース・ベイダーもといアナキン・スカイウォーカーの葛藤について掘り下げられていた。


いのり。先生が説教くさくならないように配慮していると触れていたのも印象に残った。『わた推し』の話を振り返ってみると、センシティブな話がいくつも登場していたので、説教くさいと感じる方がいるのも無理はないような。レイがクレアに対するアプローチやセンシティブな話をどう捉えるかで評価が分かれそう。


後、個人的に気になったのは「悪役令嬢ジャンルの新機軸!」という言葉。初見の時、「おっおぅ…」となった。何と言えば良いか分からないと感じた自分がここにいる。新機軸という言葉が胸に引っ掛かる。何ででしょうね。


ダ・ヴィンチの読者の方に刺さるであろう言葉というより、ダ・ヴィンチの読者の方に受けるであろう言葉と感じた。


「史上最強」とか「スタンダード」とか「入門」とか「バイブル」といった類の言葉も刺さる方が多いような。決してダメとか言っているわけではない。引きの強い言葉は多くの方に興味を持って頂くために必要になることもある。キャッチコピーとか考える方は苦労することが多いのかなと思ったりした。


言葉のインフレが好きではないと感じている方は想像以上に多いのかな。この辺は価値観の違いを感じる。


『マリア様がみてる』のCMでも乙女のバイブルという言葉を耳にしたのを思い出す。


いのり。先生と青乃下先生の対談の話の時に申し訳ない。


いのり。先生と青乃下先生がどういった部分にこだわっているか・『わた推し』に関する制作秘話について知りたい方は一度チェックしてみるのもありだと思う。


描き下ろしイラストがない点も注意が必要。


最後に

いのり。先生と青乃下先生の対談が掲載されているダ・ヴィンチ2024年1月号。


ダ・ヴィンチ2022年1月号の時も『わた推し』が紹介されていましたね。


どんな話が読めるのか気になってダ・ヴィンチ2024年1月号を購入した。


2024年1月にアニメが放送される『魔法少女にあこがれて』と次にくるマンガ大賞 2023Webマンガ部門で1位を獲得した『気になってる人が男じゃなかった』も紹介されている。


DSC_1680.JPG

魔法少女にあこがれて 1 (バンブー・コミックス)


『魔法少女にあこがれて』と『気になってる人が男じゃなかった』が一体どのように紹介されているか気になっている方も一度チェックしてはいかがでしょうか?


ダ・ヴィンチでいろいろな本を知ることができるなと改めて実感した。


今後もダ・ヴィンチでいろいろな作家さんの話が読めたらなと思う。


English edition

※This English is a machine translation.※


Da Vinci's January 2024 issue featured a discussion between Inori and Aonoshita about "I'm in Love with the Villainess.", so I would like to share my thoughts on it.


Basic information

DSC_4732.JPG


Although the number of pages for the interview was small, I think it was good to be able to learn various stories about "ILTV".


Opportunities like this don't happen often, so I would like to thank the Da Vinci editorial department for providing this valuable opportunity.


You can learn not only what he is conscious of and what he is particular about when thinking about the story, but also what kind of thoughts Aonoshimo-sensei has about the villainess.


It was also impressive that after Aonoshita-sensei expressed her thoughts on villain daughters, Inori-sensei talked about the appeal of villain daughters. I feel that I agree with both of you on how you think about the villainess.


It's not just about villain daughters, but there are many times when I feel attracted to villains. Sephiroth from "FFVII", Mercury Lampe from "Rozen Maiden", Kazuo Kiriyama and Mitsuko Soma from "BATTLE ROYALE", Hisoka from "Hunter x Hunter", etc.


I just think that the combined efforts of the manga artists, voice actors, and actors bring out the charm of each character. When we hear of a villain, images of someone who is charismatic, has a realist side, has a violent past, is a psychopath, or is overwhelmingly strong come to mind.


We pay particular attention to whether or not he has charisma and whether he is a psychopath. Of course, the visuals are also important.


Claire's visuals are also beautiful, cute, and cool. As you follow the story, it's also impressive to see that he has a very human side.


Words like resisting fate came up in the conversation, and Katarina in "My Next Life as a Villainess: All Routes Lead to Doom!" was also trying to escape her fate of doom.


"Star Wars" also delved into the struggles of Darth Vader and Anakin Skywalker.


I was also impressed by Inori-sensei mentioning that he was careful not to make the lecture sound like a sermon. Looking back at the story of "Wata Oshi", there were a number of sensitive stories, so it's no wonder some people find it preachy. It seems that evaluations will be divided depending on Rae's approach to Claire and how he views sensitive topics.


After that, the words that caught my attention personally were the words, "A new innovation in the villainess genre!" When I saw it for the first time, I was like, "Wow..." Here I am, feeling like I don't know what to say. The word "innovative" sticks in my mind. I wonder why.


I felt that these were words that would be received by readers of Da Vinci, rather than words that would strike a chord with readers of Da Vinci.


Words like "strongest in history", "standard", "introductory", and "bible" seem to strike a chord with many people. I'm not saying it's not good at all. Strong words may be necessary to get many people interested. I thought that people who come up with catchphrases often have a hard time.


I guess there are more people than I imagined who don't like word inflation. I feel like there is a difference in values ​​here.


I remember hearing the term maiden's bible in the commercial for "MARIA WATCHES OVER US".


I apologize when I was talking about the discussion between Inori-sensei and Aonoshimo-sensei.


If you want to know what Inori-sensei and Aonoshimo-sensei are particular about and the behind-the-scenes stories behind the production of "ILTV", I think it's worth checking out.


Please note that there are no newly drawn illustrations.


Lastly

The January 2024 issue of Da Vinci features a conversation between Inori Sensei and Aonoshita Sensei.


"ILTV" was also introduced in the January 2022 issue of Da Vinci.


I was curious about what kind of story I would read, so I bought the January 2024 issue of Da Vinci.


"Gushing over Magical Girls", which will be aired as an anime in January 2024, and "THE SUY SHE WAS INTERESTED IN WASN'T A GUY AT ALL", which won first place in the NEXT MANGA AWARDS 2023, are also introduced.


DSC_1680.JPG


If you're curious about how "Gushing over Magical Girls" and "THE SUY SHE WAS INTERESTED IN WASN'T A GUY AT ALL" are introduced, why not check it out?


I once again realized that you can learn about various books by reading Da Vinci.


I hope to be able to continue reading stories by various writers on Da Vinci in the future.

この記事へのコメント