『私の推しは悪役令嬢。』52話の感想について紹介することに。
『私の推しは悪役令嬢。』52話の基本情報・内容
タイトル | 『私の推しは悪役令嬢。』52話 |
---|---|
サブタイトル | 時流 |
漫画 | 青乃下(@aonoesu) |
原作 | いのり。(@inori_ILTV) |
キャラクター原案 | 花ヶ田(@Lv870) |
TVアニメ公式Twitter | @wataoshi_anime |
掲載誌 | コミック百合姫2025年7月号 |
出版社 | 一迅社 |
編集部のTwitterアカウント | @yh_magazine |
発売日 | 2025年5月16日 |
ISBN | 4910137390751 |
サイズ | B5 |
『私の推しは悪役令嬢。』52話の感想
逆境に追い詰められたクレアがレイの助けにより、時流に乗った姿が印象的な話に仕上がっていたと思う。クレアを支持する人間が集まり、クレアの力が強くなる様子はバンドワゴン効果というやつか。厳しい時代の流れにありながら、レイとクレアは自らの信念を貫くと。
バウアー王国の国民たちが時流に翻弄されている姿が描かれている点も印象的だ。今回のサブタイトルは時流に振り回されず、周囲の人間たちを先導するクレアを表しているのかもしれない。
心の傷痕
久しぶりのマットの登場。Xで発表された時、驚きを隠すことができなかった。マットを登場させるのかと。
瘢痕が描かれているのを見る限り、マットの火傷は完治できなかったようだ。火傷によっては重い後遺症が残ることがある。マットの治療は難を極めたのかもしれない。
マットがバウアー王立学院に行けなくなるのも無理はないと思う。マットの心に残った傷痕も想像以上に大きいのだから。事故の出来事がフラッシュバックする可能性も否定できない。
マットが貴族たちの悲報を聞いても嬉しいと思わなかったのは苦しい現実が何も変わらなかったからなのかもしれない。ただ単に他人の不幸を願うだけなのは良くないことなのだと思う。
貴族たちの悲報を耳にした人間たちが喜んでいる姿は死ぬほどダサい。
3人を遮る柱
クレアの前にロレッタとピピが現れたシーンも印象に残る。クレアの行動がピピの実家を取り潰す引き金となったことは、これまでのエピソードから察することができる。
クレアがロレッタとも大した会話をしなかったのはピピの実家を取り潰しただけではなく、ロレッタの実家もクレアによって潰される可能性があったからだと思う。
潰す側と潰される側の隔たりは大きすぎる。
作中に描かれていた構図はこのような感じ。
クレアはロレッタとピピに背を向けていたけど、ロレッタとピピからは逃げられない。現実から逃げられないと言えば良いか。
家族
セインを介抱していたリリィ。家族を放ってはおけないといった印象を受ける。リリィがサーラスについて行ったのも家族だから。父親の行動は間違っていると理解していながらも、肉親を失うかもしれない恐怖を味わいたくないといった感じも受けなくは。親は親。
『ぜんぶ壊して地獄で愛して』に登場する直井のように親に対して良い印象を抱かない人間は全くいないというわけではないけど、リリィはサーラスのことを大切に想っていたのだろう。サーラスはリリィのことを利用していたけど。『わた推し』51話の時、ロセイユとサーラスの対比が本当に印象的だった。
リリィの心に襲い掛かったたった1人の兄を失う怖さは計り知れないものなのかもしれない。レイたちに捕まるリスクが兄を救いたい思いが打ち勝ったということか。リリィの心に宿るもう1つの人格も葛藤し続けているのだろう。
最後に
時流に翻弄されるクレアがレイの助けにより、周囲の人間たちを先導する様子が描かれた『わた推し』52話。クレアの葛藤に加え、時流の波に乗る姿が印象的だった。今後、青の下先生はレイ達をどのように描くのか気になるところ。
話は変わりますが、いのり。先生のスペースにおいて、今敏監督の話で盛り上がったのは個人的に面白かった。百合ではないけど、『妄想代理人』『千年女優』『パプリカ』は面白い。
English edition
※This English is a machine translation.※
I would like to share my detailed thoughts on episode 52 of "I'm in Love with the Villainess.".
Table of contents
Basic information and content of episode 52 of "I'm in Love with the Villainess."
Title | I'm in Love with the Villainess. episode 52 |
---|---|
Subtitle | Bandwagon |
Manga | Aonoshimo |
Original | Inori |
Character design | Hanagata |
Publication magazine | Comic Yurihime July 2025 |
The publisher | Ichijisha |
Release date | May 16, 2025 |
ISBN | 4910137390751 |
Size | B5 |
My thoughts on episode 52 of "I'm in Love with the Villainess."
I think it was an impressive story of how Claire, who was cornered by adversity, was able to ride the wave of the times with Rae's help. The way people who support Claire gathered and her power grew stronger is what they call the bandwagon effect. Rae and Claire stuck to their beliefs despite the harsh times.
It is also impressive that the people of the Bauer Kingdom are depicted as being at the mercy of the times. The subtitle of this episode may represent Claire, who is not swayed by the times and leads the people around her.
Scars on the heart
It's been a while since Matt's last appearance. When it was announced in X, I couldn't hide my surprise. I thought Matt was going to appear.
Judging from the scars depicted, it seems Matt's burns never fully healed. Some burns can leave serious after-effects. Matt's treatment may have been extremely difficult.
I think it's no wonder that Matt can't go to Bauer Royal Academy. The scars left on Matt's heart are bigger than I imagined. I can't deny the possibility that he may have flashbacks to the events of the accident.
Matt may not have felt happy when he heard the bad news of the nobles because it didn't change his painful reality. I think it's not good to simply wish misfortune on others.
It's incredibly lame to see people rejoicing after hearing the tragic news of the nobles.
A pillar blocking the three
The scene where Loretta and Pipi appear in front of Claire is also memorable. I could guess from previous episodes that Claire's actions were the trigger for the destruction of Pipi's family home.
I think the reason Claire didn't have much of a conversation with Loretta was because not only had she destroyed Pipi's family home, but there was a possibility that Claire would destroy Loretta's family home as well.
The gap between those who crush and those who are crushed is too big.
The composition depicted in the work is something like this.
Claire turned her back on Loretta and Pipi, but she couldn't run away from them. Or from reality.
Family
Lilly was taking care of Thane. I get the impression that she can't leave her family alone. She followed Salas because they were her family. Even though she understands that her father's actions were wrong, I get the feeling that she doesn't want to experience the fear of losing a family member. Parents are parents.
It's not that there are no people who don't have a good impression of their parents, like Naoi who appears in "If that's love, break it.", but Lilly must have cared deeply for Salas. Salas used Lilly, though. In episode 51 of "ILTV", the contrast between L'Ausseil and Salas was really striking.
The fear of losing her only brother that assailed Lilly's heart may have been immeasurable. Perhaps the desire to save her brother overcame the risk of being captured by Rae and the others. The other personality that resides in Lilly's heart is also continuing to struggle.
Lastly
In episode 52 of "ILTV", Claire, who is at the mercy of the times, is shown leading the people around her with the help of Rae. In addition to Claire's conflict, it was impressive to see her riding the waves of the times. I'm curious to see how Aonoshimo-sensei will portray Rae and the others in the future.
Changing the subject, I personally found it interesting that in the Inori-sensei space, there was a lively discussion about director Satoshi Kon. Although they're not yuri, "Paranoia Agent", "Millennium Actress", and "Paprika" are interesting.
この記事へのコメント